KIRÁNDUL A CSALÁD

Bakonybél - Kőris-hegy - Borzavár

Jelzés:
Táv: 19 km, szintemelkedés: 370 m

Bakonybélbe Budapestről közvetlen autóbuszjárat indul. Elérhetjük még Pápáról vagy Veszprémből Zircen keresztül.

E község a legrégibb a bakonyi falvak között. Bencés kolostora, Szent Gellért remetelakásának közelében 1018-ból való. A falu a török időkben teljesen elnéptelenedett. Majd a pannonhalmi bencések telepítettek ide jobbágyokat. Ma is kedvező helyzetét az erdőknek köszönheti, a fő foglalkozás a fakitermelés, fafeldolgozás, turizmus. A Fő út 17. szám alatt helyreállított tornácos falusi házat tekinthetünk meg. A templom mellett volt apátsági kertet kell megnézni, amelynek faóriásai egy arborétum díszéül is válhatnának. Utunkat a sárga sáv és zöld sáv jelzésen folytathatjuk, majd a falu vége felé jobbra kell kanyarodni, itt becsatlakozik a kék sáv jelzés, a zöld kereszt és a zöld barlang jelzés is. Ezek közül az Országos Kéktúra kék sávjelzésén haladunk az erdészeti úton. Kb. 20 perc gyaloglás után balra kanyarodunk a kék sáv, zöld sáv jelzésen. Gyönyörű bükkösben meredeken kapaszkodó turistaúton megyünk egyre feljebb, mely 2 km után keresztezi a műutat. 600 méteres magasságban ezen folytatjuk tovább utunkat. Így érünk fel a 709 m magas Kőris-hegyre, mely a Bakony legmagasabb, és a Dunántúl 3. legmagasabb csúcsa. Itt a légirányítás óriás gömbje mellett találjuk a Vajda Péter kilátót. Tiszta időben látható a Balaton, a Kárpátok előhegyei, a Somló. A kilátótól a zöld kereszt jelzésen indulunk lefelé. Néhány perc múlva az országos kék kék sáv jelzésen balra fordulunk, és az erdészeti úton haladunk Kisszépalmára. Az erdei pihenőhelytől 6 percre a zöld forrás jelzésen a Bödönkút-forrásnál vizet vehetünk. A kék sávkék jelzésen kijutva az erdőből, kelet felé Szépalmapusztára érkezünk. Kicsi, de szép arborétumáról nevezetes, főleg a fenyőfélék szépek. A fák alatt a híres lovak temetőjét találjuk. Az országos kéktúra jelzésen (egy darabon a sárga sáv jelzésen haladva) bejutunk Borzavárra. Az autóbusz megállóból Zircen keresztül Veszprémbe, illetve Győrbe utazhatunk.