KIRÁNDUL A CSALÁD

Budai hegység

HÁRMASHATÁR, 90-ES AUTÓBUSZ VÁ. - VÉGVÁRI SZIKLA - MAKKOSMÁRIA, TEMPLOM - NORMAFA

Jelzése: sárga körút sárga körút, piros sáv piros sáv és zöld kereszt zöld kereszt.
Táv 6 km, szintemelkedés 150 m (menetidő 2,5-3 óra)

Az előző túra szerint indulunk, de most a sárga körút másik ágán megyünk. Elhaladunk a KFKI sportpályái mellett. Rövid emelkedő után nagyjából szintben vezet az út. Hamarosan elágazáshoz érkezünk. A szemből jövő piros sáv jelzést követjük, amely éles kanyarral lefelé tart. Átmegyünk a Hármashatárra vezető műúton, és egy útkereszteződéshez érünk. Balról a sárga sáv jel csatlakozik hozzánk, jobbra a sárga kereszt jelzés a kiinduló helyünkre vezet vissza. Egy íves kanyarnál utunk erősebben lejteni kezd. (A sárga sáv jelzés itt elválik, egyenesen vezet tovább, a Magas-kőn át a Virág-völgybe.)

Nemsokára az út jobb oldalán feltűnik egy érdekes sziklatorony. Ez a Végvári-szikla, falában a névadó emléktáblája.

A sajátos sziklaképződményt elhagyva, leérünk egy völgy (itt elég lapos) aljába. Alig észrevehető emelkedővel érkezünk Makkosmária rétjére. Közvetlenül keresztezi utunkat a Meteor-szurdokból érkező és a Normafához vezető zöld kereszt jelzés. Ezen fogunk tovább menni. A rét aljában templom áll, a réten néhány szép tölgyfa, nagyobb esőbeálló és padok találhatók, a túlfelén erdészház áll; emellett vezet fel utunk. Elhagyunk egy gerendákból rótt esőházat és a sétaútról jobbra, egy keskenyebb erdei útra térünk. (A sétaúton is mehetünk; ha a következő útelágazásnál jobbra felmegyünk, akkor a Normafához, balra pedig a Gyermekvasút Virág-völgy megállójához, illetve az Anna-kápolna rétjére érünk. Lefelé a Csacsi-rétre vezet az út.)

Alig teszünk meg pár métert, balra a Sötét-vágás oldalában felkapaszkodunk. Átmegyünk a Gyermekvasút sínein, majd az erdei tornapálya maradéka mellett, a Normafa Síházhoz érkezünk.