KIRÁNDUL A CSALÁD

Kerékpáros útvonalajánlat:

SZOB - MÁRIANOSZTRA - KISMAROS

25 km, sok kemény emelkedővel

Szob vasútállomástól jobbra az Ipoly völgy felé indulunk. Nemsokára elérjük azt az elágazást, ahol elhagyjuk a folyócskát egy kisebb patakvölgy kedvéért. Az Ipoly és az azt követő országút balra tér, mi egyenesen megyünk a Márinosztrára vezető úton. Folyamatosan emelkedünk. A Zuvári-hegy alatt meredekebbé válik az út. Ezt leküzdve megérkezünk Márianosztrára /lásd a gyalogos leírást/. Nosztráról a hegyek alatt kerekezünk, hol kicsit föl, hol kicsit le, a lefutó patakvölgyeket keresztezve. Egy S kanyar végén kiágazó - egyébként egy erdészházhoz vezető - bekötő út /buszmegálló/ után komolyabb emelkedő következik. A pataktól felkapaszkodunk a Piroska-hegy nyergébe. A másik oldalon legurulva útelágazáshoz érünk, balra Kóspallag, jobbra Kismaros. Aki kedvet érez az önkínzáshoz az balra a falun át feltekerhet a Szent Orbán fogadóhoz, Nagyirtáspusztára. A kényelmesebbek inkább Kismarost válasszák, hiszen Nagyirtáspusztáról is ide kell visszajönnünk, ha csak nem akarjuk az erdőtörvényt megszegni és erdei utakon leereszkedni, akár Nosztrára, akár Nagybörzönybe.

A Korompa-patak völgyében jó darabon kellemes az út, a Kóspallagi-tározó után azonban újabb emelkedő következik, aminek egyenes következménye a túloldali lejtő. Ám mielőtt megkezdenénk a lejtmenetet, érdemes a balra, az elég meredeken felfelé kiágazó úton Törökmezőre, a turistaházhoz, esetleg még tovább a Köves-mezőre elnézni. Itt vége a műútnak, hacsak nem vállalkozunk a nyaktörő Nagymarosi leereszkedésre, vissza kell térnünk az elágazáshoz. Leereszkedve a Mosoni-patak völgyébe a nehezén túl vagyunk. A átjáró után beletorkollunk az 52. sz. főútba, amelyen balra, 2 km megtételével elérjük Kismaros vasútállomást.