KIRÁNDUL A CSALÁD

Börzsöny

LETKÉS - KOPPÁNY-NYEREG - MÁRIANOSZTRA

Jelzése: kék kereszt kék kereszt, sárga kereszt sárga kereszt, piros kereszt piros kereszt
Táv 15 km, 450 m szintemelkedés, 6 - 6,5 óra menetidő

Letkésre Szob vasútállomásról menetrend szerinti autóbuszal utazhatunk. A községnek nincs műemléki látnivalója, azonban jó tudni, hogy a szlovákiai Ipolyszalka irányába a közelmúltban nyílt meg a határátkelő.

Túránkra az autóbuszmegállótól indulunk a kék kereszt kék kereszt jelzésen a hangulatos Nagy-völgy (Vörös-haraszt-völgy) irányába. Enyhén emelkedő úton jutunk egyre feljebb, közben érintjük a Hideg-kutat, majd kis kitérővel a Jankó-kutat és kb. 1,5 óra elteltével, a völgy felső végénél csatlakozik utunk a kék és piros sávval jelzett útba, melyen 10 perc alatt érünk a Koppány-nyeregbe. Az útcsomópontban jobbra fordulunk és ismét a kék kereszt jelzésen kb. 20 perc alatt érünk fel a Nagy-Koppány 548 méter magas csúcsára, ahol az eddigi emelkedőket gyönyörű panoráma kárpótolja. A hely kiválóan alkalmas hosszabb pihenőre és étkezésre, ezért itt célszerű elfogyasztani az ebédünket.

Túránkat folytatva, gyakorlatilag végig lejtős úton továbbra is a kék kereszt, majd a sárga kereszt sárga kereszt jelzéseket követve kb. 50 perc alatt érjük el a Vízválasztót, amely a jelenleg üzemen kívüli kisvasút végállomása.

Innen, - ha kedvünk tartja - 8-10 perc alatt Nagyirtáspusztára sétálhatunk, ahol a Szent Orbán Fogadót találjuk.

A Vízválasztótól déli irányba indulunk a piros kereszt piros kereszt jelzésen. Útközben találjuk - kis kitérővel - a Vasas-kutat, majd a Bezina-rétet, ahol rövid időre ismét megpihenhetünk.

A rétet elhagyva, továbbra is a piros kereszt jelzéseket követve kb. 50 perc alatt érkezünk túránk végpontjára, Márianosztrára, ahonnan autóbusszal utazhatunk Szob vasútállomásra.

Bélyegzési lehetőségek: Letkés, Nagyirtáspuszta, Márianosztra.