KERÉKPÁRON

(Dr. Nagy Sándor)

Útvonal: Albertfalva - Budafok - Nagytétény - M0-s híd kerékpáros feljárója

Táv: 11 km

Ez az útvonal lehetőséget ad a Buda közepe felől érkezőknek, hogy az M0-s Duna-hídján át Halásztelekre vezető kerékpárutat a Budafoki út nagy forgalmát elkerülve közelítsék meg. Egy füst alatt arra is módot ad nekem, hogy rövidebbre fogjam az Anna-hegyi túra és a Hosszú-réti túra leírását, minthogy az M0-s hídhoz vezető út (ill. annak az eleje) felvezető útvonalként szolgál mindkét túra számára, amelynek segítségével jobbára a Duna mentén, és ami a fő: csaknem végig kerékpárúton haladva érhetjük el az illető "beszállási pontot".
0,00 A Belváros felől a Fehérvári úton célszerű Albertfalvára jutni. Az Aral benzinkutat elérve balra térünk a Kondorosi úton. Ez a rész ugyan tele van mindenféle üzemekkel és szagokkal (lehet, hogy tényleg büdös a munka?!), de legalább elenyésző a forgalom.
0,90 A Kondorosi út végén keresztezzük a Budafoki utat (amit innen kifelé már Hunyadi János útként ismernek), majd elballagunk jobbra a VIGYÁZZ A KUTYA HARAP című ingatlan előtt a vakvágányon túli sorompókig. Ezeket megkerülve csodás kis aszfaltútra lelünk a Duna-menti töltésen, amely nemhivatalos kerékpárútként használatos csaknem 1 km hosszan.
1,96 A mindkét oldalról behajtani tilos tábla előtt balra leszaladunk a töltésről a sárga csíkokkal határolt hivatalos kerékpárútra, amely a Duna és a töltés között halad a Tutto Mobiliig (2,55), ahol ismét visszatér a töltés tetejére.
3,33 A Hosszúréti-patak torkolatát elérve átmegyünk a patak feletti hídon, majd ott balra kanyarodva követjük tovább a kerékpárutat, mely hamarosan valóságos kerékpársztrádává szélesedve fut a Duna és a 6-os út között.
6,10 A korábban ismét elkeskenyedett (5,42) kerékpárút váratlanul véget ér egy rozsdás vaskapu előtt. Jobbra, a sínek mentén azonban továbbkerekezhetünk egész a Hunyadi János laktanyáig.
6,51 A Hunyadi János laktanyánál a töredezett járda is véget ér: kockaköves úton találjuk magunkat. Jó 100 m-re gyárkémény meredezik előttünk. Megcélozzuk a kéményt, majd mintegy elvétve az irányt, jobbra elhúzunk mellette. A kémény melletti járda ugyanis már hivatalos kerékpárútként funkcionál.
7,10 A Furnér Művek parkolójánál ismét vége szakad a bicikliútnak. Ráfutunk az időközben elébünk kanyarodott útra, és azon kerekezünk tovább.
7,49 Mielőtt belerohannánk az APV zöld kapujába, jobbra ismét rábukkanunk az újjáéledt kerékpárútra.
7,84 A kerékpárút itt végleg megszűnik. A 6-os út mentén vezető murvás földúton megyünk tovább.
8,21 A földút aszfaltozott útba torkollik (Növényi u.). Ezen jobbra térve keresztezzük a 6-ost, majd a vasút alatt áthaladva kiérünk a Nagytétényi útra (8,63), amelyen balra kanyarodunk.
9,67 Aki az M0-s Duna-hídjára tart, az az M0-s felüljárója alatt átérve figyelje a bal oldalt. A Tulipán éttermet kell keresnie, a Kolozsvári utca sarkán, ahonnan kb. 1,5 km-t kell még kerekeznie, hogy elérje az M0-s hídján lévő kerékpárút felvezetését. [A Kolozsvári utca a 6-ost és a vasutat keresztezve kivisz a Dunapart utcára, melyen balra térünk, majd rögtön ezután leszaladunk arra a földútra, amelyik jobbra, a Duna-part közelében, átmegy az M0-s hídja alatt. Ahogy átértünk, balra, kb. 100 m-re, meg fogjuk látni a híd északi oldalán haladó kerékpárút felvezetését (11,20). Már csak ezt kell elérnünk valamelyik földúton. Száraz időben a hídhoz legközelebbi út a nyerő, egyébként jobb ha azt a távolabbit követjük egy darabon, amelyik a Yacht Club kerítése mentén halad.]

Kerékpáros információk
A Magyar Természetbarát Szövetség honlapja >A Magyar Természetbarát Szövetség honlapja >A Magyar Természetbarát Szövetség honlapja >A Magyar Természetbarát Szövetség honlapja