KIRÁNDUL A CSALÁD

BALATON-FELVIDÉK

Badacsony - Szegedy Róza ház - Rózsakő - Hertelendy emlék - Kisfaludy kilátó - Kőkapu - Badacsonytomaj - Badacsony

Táv: 8 km, szintemelkedés: 250 m

Badacsonyba vonattal, autóbusszal vagy személygépkocsival érkezhetünk. Az autót vagy a part melletti parkolóban vagy a vasútállomás mögött hagyhatjuk. Érdemes múzeumlátogatással kezdeni a túránkat. Az Egry József Múzeum a Balaton híres festőjének vallomásai erről a tájról. A vasútállomástól 2 percre, az Egry fasor 11. sz. házban találjuk. Ezután a butiksorról indulhatunk fölfelé a hegynek, a sárga sáv-val jelzett úton. Először balra, majd jobbra kanyarodva ér a szőlőültetvények közé. A Badacsony bazaltszikláin képződött talaj, a kedvező éghajlat jó lehetőséget biztosított már régtől fogva a szőlőtermesztéshez. Így lett hazánk egyik híres borvidéke. A Szegedi Róza házhoz érkeztünk, ez az épület 1790 körül épült késő barokk stílusban. Balról a Kisfaludy-ház látható. Folytatva utunkat, az erdő szélénél a Rózsakőhöz jutunk. Nevét valószínűleg Szegedy Rózától kapta ez a hatalmas bazaltszikla. A hiedelem szerint, ha egy fiatal pár ráül - háttal a Balatonnak - még abban az évben jegyesek lesznek.

A kőtől jobbra a piros sáv jelzésen megyünk, majd balra kanyarodunk a piros kereszt jelzésű úton. Így érünk el a Hertelendy Emlékműhöz, ami szép pihenőhely. Alatta található a Páholy nevű kilátópont. Az országos kéktúra kék sáv jelzésén jobbra folytatjuk utunkat a hegy tetején lévő Kisfaludy Sándor kilátóhoz. Itt megpihenhetünk, majd a kéktúra jelzésén haladunk tovább északi irányba, majd a sziklás Kőkapun ereszkedünk le. A sárga sáv jelzés jobbra kanyarodva eléri a Klostrom-kutat. A sárga sáv jelzés levisz Badacsonytomaj központjába, ahol a kéktúra jelzésén jobbra fordulva, a vízparton Badacsonyba juthatunk vissza.

Bélyegzési lehetőség: Badacsony (országos kéktúra)