KIRÁNDUL A CSALÁD

BALATON-FELVIDÉK

Tapolca - Szent György-hegyi turistaház - Bazaltorgonák - Tapolca

Jelzés: kék sáv, sárga sáv
Táv: 11 km, szintemelkedés: 210 m

Tapolcára vonattal vagy autóbusszal érkezhetünk. A Deák F. utcán a városközpont felé megyünk. Az utca a Kossuth utcában folytatódik, balra a Kisfaludy utcába kanyarodva érünk az egykori Tavas-barlanghoz. A bauxitbányászat mérséklésével a kilencvenes években teljesen szárazra került barlang mélyebb részeiben megjelent a víz. Most még körbejárhatjuk a barlangot, talán nem sokára ismét lehet csónakázni.

A barlang után menjünk vissza a Kossuth utcába, erről balra nyílik az Arany János utca, ezen haladjuk, míg jobb oldalon egy lépcsőt nem látunk. Ez vezet le a Malom-tóhoz. Tapolca legszebb részén járunk. A tóparton található a város nagy szülöttének, Batsányi Jánosnak, valamint feleségének Bamberg Gabriellának a szobra. A Tapolca-patak mellett lefelé sétálhatunk tovább, majd balra kanyarodva az országos kéktúra jelzésén haladunk, amely a nemesgulácsi országúton vezet. Áttérve a vasúti síneken, nyírfasoron haladunk a Szent György-hegy felé. Az autóbusz megállónál a jelzés jobbra kanyarodik. Itt találjuk a Tájvédelmi Körzet, Nemzeti Park táblát. A kék sáv jelzést követve kapaszkodjunk fel a pincesorok között, a felújított turistaházhoz. Itt pihenőhelyet is találunk. A ház után balra kanyarodik az út, a kidőlt bazaltorgonákon haladunk felfelé, a meredek kaptatón. Néhány perc múlva a Tapolcai-medence egyedülálló szépségű bazaltorgonái közé juthatunk. Az út azonban nehezen járható, nagy óvatosságot és figyelmet igényel. A 15-20 m-es bazaltorgonák páratlan élményt jelentenek. A panoráma is csodálatos, az egész medence belátható innen.

Felérve balra kanyarodunk, ahonnan a Balaton felé, sőt még a déli partra is ráláthatunk.

Visszajövet a jobb oldali bazaltfalról pedig a biztonságosabb lépcsőt válasszuk, a sárga sáv jelzés itt vezet le a szelídgesztenyésen keresztül a turistaházhoz. Az épület falán Kaán Károly emléktáblát láthatunk. Visszafelé Tapolcára azon az úton megyünk, amelyen érkeztünk. A városig kényelmesen 1 óra 20 perc az út. Ha marad még időnk, nézzük meg az Arany János utcában található iskolatörténeti kiállítást.

Bélyegzési lehetőség: Tapolca (országos kéktúra)