KIRÁNDUL A CSALÁD

BALATON-FELVIDÉK

Nosztori-tető - Koloska-völgy - Koloska Csárda - Balatonfüred

Jelzés: zöld kereszt, zöld sáv, piros kereszt, piros sáv
Táv: 9 km, szintemelkedés: 180 m

Balatonfüredről vagy Veszprémből a Nosztori autóspihenőig jöhetünk autóbusszal. Itt a zöld kereszt jelzés nyugatra letér a műútról és néhány méter után jobbra kanyarodunk a zöld sáv jelzésen. A zöld kereszt jelzésen balra fordulva öreg tölgyekkel vegyes fiatalosba érünk. Ezután a piros kereszt jelzésen délnek kanyarodva fenyvesbe jutunk, majd leereszkedünk a Koloska-völgybe. Jobbról meredek sziklafalakat látunk. Ezekre óvatosan fel is mászhatunk a völgyből a piros háromszög jelzésen. A Koloska-sziklákról szép kilátás tárul elénk a völgyre. Visszatérve a forráshoz, erdei pihenőhelyet találunk. Kipihenve magunkat, a patak mellett az ösvényen a piros sáv jelzést követve a Koloska Csárdához jutunk. Itt már az autóúton folytatjuk túránkat be a városba. A jelzéssel ellátott útról csak akkor kell jobbra letérni, ha áthaladtunk a vasúti síneken. Néhány perc alatt a vasútállomáshoz érünk, előtte van az autóbuszmegálló.