KIRÁNDUL A CSALÁD

Vinye - Ördög-rét - Vinye, Kőpince-forrás

Jelzés: piros kereszt
Táv: 6 km, szintemelkedés: 120 m

Vinyére érkezhetünk vonattal Győrből vagy Veszprémből; autóval a 82. sz. úton Bakonyszentlászló felé lekanyarodva. A személygépkocsit a vasúti megálló mellett hagyhatjuk. Végig a piros kereszt jelzésen haladunk. A vasúti megállótól keletre a fűrészüzem kerítése mellett visz az utunk. Mielőtt beérnénk az erdőbe, balra gyalogösvényre kanyarodunk. Kiérünk a fák közül a Cuha-patak völgyéhez. Jobbra van a Kőpince-barlang sziklafülkéje, Savanyú Jóska barlangjának is hívják. Tágas, 14 m hosszú és 8 m széles a csarnok, mennyezetén kürtő nyílik a felszínre.

Átkelve a patakon, vizet vehetünk a Kőpince-forrásból. Utunkat rövid ideig levelé a patakvölgyben folytatjuk, majd a piros kereszt-tel jelzett út jobbra kanyarodik.

A legelő mellett elhaladva erdőbe jutunk. Visszatérünk a Cuha mellé, egyre szűkülő szurdokba érünk. A patakmederben hatalmas kősziklák vannak. ezeken át is tudunk kelni a túlpartra. Nagy óvatosságot igényel ez, mert a kövek síkosak. A szurdok legszebb részénél jobbra fel kell kapaszkodni a piros barlang jelzést követve a Zsivány-barlanghoz. Ez 20 m magasan a sziklafalba nyíló tágas fülke.

A barlangot megnézve kitaposott, de nehezen járható út vezet a barlang feletti sziklaperem tetejére. Csak gyakorlott túrázóknak ajánljuk! Folytassunk utunkat inkább a barlangtól lefelé a patakhoz, ezen átkelve a túlsó oldalon meredek kapaszkodó után a Remete-barlangba jutunk. Érdekessége a tetején nyíló kürtő. Az ügyesebbek ki is mászhatnak rajta, szép kilátás fogadja őket a völgyre.

Visszatérve a patak mellett haladjunk, amely egy kerek rétre vezet, ez az Ördög-rét. Itt tartsunk pihenőt. Utunkat a piros kereszt jelzett úton folytassuk, néhány perc múlva a piros sáv jelzéssel együtt megy a piros kereszt jelzésünk. Elérjük az erdőgazdasági utat, amelyen 2 km-t megtéve Vinyére érünk vissza.

Bélyegzési lehetőség: a községben.