KIRÁNDUL A CSALÁD

Börzsöny-alja, Naszály

MAGYARKÚT - KATALINPUSZTA

Jelzése: kék négyzet kék négyzet és kék sáv sáv (Országos Kéktúra),
táv 9 km, szintemelkedés 100 m, menetidő: 3 óra.

Magyarkút vasútállomás a Vác - Balassagyarmat vonalon van és a 75 számú menetrendi mezőben található.

A vonatról leszállva néhány méternyit Verőce felé megyünk. Átkelünk a síneken és a Les-völgyi-patak felett. Itt elválunk piros sáv jelzéstől és megindulunk a nyaralók felé. Elérve a nyaralótelep főútját balra fordulunk. Nemsokára balról elfogynak a telkek és egy kis bekötőúton kb. ötven méterre találjuk a bővizű Irma forrást. A rét széle után balról az erdőből megérkezik a kék sáv kék sáv jelzés. Mi a hídon át, egyenesen megyünk a völgyön tovább. A kék sáv jelzés is ezen az úton vezet. Egy erőteljes jobbkanyar végén balról becsatlakozik a kék kereszt jelzés. Másfél, két kilométer után megszűnik a műút. Helyesebben balra bevezet Udvarhelypusztára. Jobbra, átkelve a patakon, kedves kis völgyön felkapaszkodunk. Nemsokára balról elfogy az erdő. Egy bokros fasor után feltűnnek Szendehely házai. Jobbra fordulunk, átmegyünk az erdősávon, majd a mezőn. Végül újra erdős részen leérünk a 2-es sz. főút nagy kanyarjába. Óvatosan átkelünk az úton leereszkedünk a Lósi-patakhoz, ahol a keresztnél csatlakozik hozzánk a piros sáv jelzés. Jobbra térve nemsokára elérjük Katalinpuszta házait, ahonnan autóbusszal Vácra mehetünk.