KIRÁNDUL A CSALÁD

Gerecse

MOGYORÓSBÁNYA - PÉLIFÖLDSZENTKERESZT - VASKAPU - PUSZTAMARÓT

Jelzése kék sáv kék sáv és kék kereszt kereszt
Táv 10 km, szintemelkedés 200 m (menetidő 4 óra)

Mogyorósbánya Dorogról autóbusszal vagy Tát vasúti megállótól gyalogosan (5 km) érhető el.

A templomtól indulunk az autóbusz útvonalának irányát folytatva, délnyugat felé a kék sáv kék sáv jelzésen. A falu szélén egy aprócska nyeregbe felvezető mélyútra érünk. A mélyút végénél jobbra egy kereszt áll. Itt ágazik el a kék kereszt kék kereszt jelzés, amely az eredeti irányt tartva átvág a mezőn, egy kis vízfolyáson, átkapaszkodik a szemben látható kis erdős gerincen, és Péliföldszentkereszten újra találkozik az kék sáv jelzésével.

A kék sáv jelzés azon szakaszán megyünk tovább, amelyik az Őrisáp és Bajót közötti országúton indul, Bajót irányába. Kb. 1 km után letérünk balra, és átvágunk a mezőn, a Kökényes oldal erdejébe. Jó néhány kanyar, valamint vadetető, nyiladék, és tisztás is van útközben. A Büdös-lyuk mellett újabb műutat érünk el, amelyik Bajnáról vezet Bajótra, ahová a kék kereszt jelzés is kiágazik.

Balra fordulunk az úton. Balról, a barlang bejárat alatt pihenőhelyet találunk esőházzal, padokkal, tűzrakóhellyel. Néhány méter után jobbra felkapaszkodunk az erdőben és egy vadkerítéshez érünk, amely hosszú darabon elkísér minket. Átmegyünk egy széles erdészeti úton és jobbra megyünk a hajtűkanyarban.

A Vaskapu nevezetű érdekes helyhez érünk. Egy horhos mentén felkapaszkodunk a Marót-hegy alá, ahol jobbról (Lábatlan felől) csatlakozik hozzánk a piros sáv jelzés. A fonódó jelzések mentén hamarosan megérkezünk Pusztamarótra.