KIRÁNDUL A CSALÁD

Pilis és Visegrádi-hegység

KÉTBÜKKFA-NYEREG - ÉGETT HÁRS - HIRSCH OROM - HAMVASKŐI-RÉT - PILISMARÓT

Jelzése zöld sáv zöld és piros sáv piros sáv
Táv 10 km, a szintemelkedés elhanyagolható (menetidő 3,5 óra)

A dobogókői autóbuszjáratról a Kétbükkfa-nyereg megállónál szálljunk le. Átmegyünk az út túloldalára és megkeressük a zöld sáv zöld sáv turistajelzést. (A behajtani tilos táblával ellátott és a Pilis-tetőre vezető útnál indul északnyugat felé.) Rövidesen átmegyünk az Esztergomba vezető műúton, majd az erdőszélen megyünk, nagyjából az eredeti irányban. A mező sarkán balra, átmegyünk a magasfeszültségű vezeték alatt és átmegyünk egy kis erecskén, majd a Pilismarótra vezető erdészeti úton. Nemsokára jobbra lefelé kiágazik a Hoffmann Fogadóhoz vezető zöld négyzet jelzés. Ezt elhagyva újból átmegyünk a műúton, majd visszatérünk rá.

A balra vezető aszfaltos út a szentléleki romokhoz, majd onnan meredeken levisz Pilisszentlélekre. A nagy hajtűkanyarnál - ezt a helyet nevezik Égett-hársnak - találkozunk a faluból érkező piros sáv jelzéssel. Az itt jobbra kiágazó zöld kereszt jelzés a Hoffmann Fogadóhoz vezet.

A két sáv jelzés a gerincen - tartva a zöld irányát - az erdőszélén megy tovább a Felső-Ecset-hegyre. Itt elválnak a jelzések, mi a piros sáv pirosat követjük tovább. A két Ecset-hegy közötti nyeregben széles, burkolatlan erdészeti út halad, amelyen átkelünk és felmegyünk az Alsó-Ecset-hegyre. A túloldalon lefelé menet találjuk a Hirsch-ormot, ott áll a milleneumi vadászemlék az aranyszarvassal.

A Somos-árok felett kanyarogva, majd a kerítést megkerülve érkezünk a Hamvaskői-rétre. Jobbról az Aranka-forrás után a Miklós-deák-völgybe fordulunk. A Kádár-kútnál kis tó, fenyves és arborétum, majd újabb tó és szépen megújított millenáris emlék következik. Továbbmegyünk a műúton Pilismarótra, ahonnan autóbusszal Esztergomba vagy Szentendrére utazhatunk.