KIRÁNDUL A CSALÁD

Pilis és Visegrádi-hegység

LEÁNYFALU - CSABA-KÚT - NÉMETSZÉNA - VÖRÖSKŐ - REKETTYÉS-TÓ - LEÁNYFALU

Jelzése piros sáv piros sáv és piros kereszt kereszt, sárga sáv sárga sáv.
Táv 8 km, 400 m szintemelkedés. Menetidő 3,5-4 óra

Ha Szentendre felől autóbusszal érkezünk, akkor a strandnál kell leszállni. Leányfalun a hajóállomásról indul a piros sáv piros sáv jelzés, amely a megállónál keresztezi a 11. sz. műutat. Nyaralók és hétvégi házak között egyenletesen emelkedik az út. A házak vége felé kissé meredek az út, de a mélyúton már mérséklődik kapaszkodó. Magasan, a Szénégető-patak fölött járunk.

Útcsomóponthoz érkezünk, ahová majd még visszatérünk, ám előbb a piros kereszt piros kereszt jelzésen balra megyünk. A széles erdészeti úton rövidesen a Csaba-kúthoz érünk. (Még a legszárazabb nyári időszakban is csepeg a kellemes, jéghideg víz.) Rövid pihenő után továbbra is a széles úton kapaszkodunk felfelé. Nemsokára a Berseg-hegy és a Nyerges-hegy közötti nyeregbe érünk.

Ez is fontos útcsomópont. A zöld sáv a Határcsárdától Dunabogdányig vezet. A sárga sáv Szentedréről a Pismány-dűlőből visz Tahitótfaluba, a sárga kereszt pedig az Ó-kúttól, illetve a Skanzentől (Stara Voda) jön idáig. A két sáv jelzés a Német-széna széléig együtt halad. Mi is sárga sáv erre tartunk, aztán a sárgán folytatjuk az utat. A szétválás után előbb egy kisebb kapaszkodó, aztán pihenőnek egy rövid enyhe lejtő, s végül egy erősebb kapaszkodó után érünk fel a Vöröskő-szikla tetejére. A csúcs mellett esőház, a csúcson emlékmű áll.

A Természetbarátok Turista Egyesülete emelte 1946-ban az erdők felszabadulása tiszteletére. Ez a terület, ahol most járunk, a két háború közötti időszakban magánterület volt és a Pilis-hegység nagyobbik részéhez hasonlóan a turisták és kirándulók számára tiltott volt.

A csúcsról remek kilátás tárul elénk, megéri a fáradtságot. A piros sáv piros sáv jelzésen, kezdetben déli irányban, a kialakított pihenőhelyek után elég meredeken ereszkedünk le a Csaba-kút előtti útcsomópontba. Innen a piros kereszt piros kereszt jelzés másik ágán, nagyjából keleti irányba a Rekettyés-tó és a Vörös Meteor-forrás érintésével jutunk Leányfaluba, a Duna Campingnél lévő autóbusz megállóhoz.