KIRÁNDUL A CSALÁD

Pilis és Visegrádi-hegység

CSIKÓVÁRALJAI TURISTAHÁZ - HOLDVILÁG-ÁROK - CSIKÓVÁRI-NYEREG - NAGY-CSIKÓVÁR - GYOPÁR-FORRÁS - CSIKÓVÁRALJAI TURISTAHÁZ

Jelzése: zöld körút zöld körút, piros kereszt piros kereszt, zöld háromszögzöld háromszög,
zöld forrás zöld kör és zöld négyzet zöld négyzet.
Táv 5 km, szintemelkedés 300 m (menetidő 2,5-3 óra)

Csikóváraljára autóval vagy autóbusszal juthatunk el. Az autóbusz a pomázi HÉV-állomástól indul. Ha a gyakrabban járó csobánkai járattal megyünk, akkor az elágazásnál, ha a dobogókőivel, akkor Csikóváralja megállónál kell leszállni. Amennyiben a Csobánkai elágazásig mentünk, akkor Dobogókő felé induljunk a műúton és a kb. 600 méternyire, jobbra kiágazó aszfaltúton menjünk tovább. A kiágazásnál van a Csikóváralja megálló. Ha autóval megyünk, akkor a turistaház előtt parkolhatunk.

A zöld körút zöld körút jelzés azon ágán induljunk, amelyik a háztól észak felé, az erdőbe vezet. Folyamatosan kapaszkodunk felfelé. Átmegyünk egy széles erdei úton és felérünk egy kis gerinc csúcsára. Az eddigi észak-nyugati fő irányunk itt északira fordul. Leereszkedünk a Holdvilág-árokba, ahol a Kiskovácsi felől érkező piros kereszt jelzéssel találkozunk. Kellemes pihenőhely, szemben jó vizű forrás fakad.

Tovább az árok mellett épített lépcsőkön megyünk tovább. A Tólaknál (az időszakos, legtöbbször száraz, erdei tavacskára csak a vízkedvelő növényzet utal) érkezünk fel a Pomáz faluvégétől idevezető zöld kereszt jelzésre.

Hamarosan elérjük a balról jövő piros kereszt piros kereszt jelzést. A csikóvári-nyeregig ezt követjük. Addig még van egy "húzós" emelkedő a Pörgelóci nevű gerincrész oldalában. Az út már szintben vezet, amikor a zöld háromszögzöld háromszög jelzés kiágazik és felvezet a Nagy-Csikóvár 556 méter magas csúcsára. Az egykori várnak már alig észrevehetők a nyomai. A csúcsról tovább a gerincen vezet az út. Kis-Csikóvár után rövid lejtő következik, majd újabb útelágazáshoz érünk. Az eddig követett háromszögjel balra, a Janda kulcsosházhoz vezet, majd a Pomázra vezető zöld sáv zöld sáv jelzésbe torkollik. Mi jobbra, a zöld forrás zöld kör jelzésen ereszkedünk le a Gyopár-forráshoz. A bővizű forrást a turistaházat is építő Gyopár TE foglalta.

A zöld kereszt jelzésen Pomázra mehetünk. A turistaházhoz a zöld négyzet zöld négyzet jelen juthatunk fel.