"A GYERMEKVASÚT NYOMÁBAN" - ELŐSZŐR

1996 március 15.-én elsőízben rendeztük meg (a Gyermekvasutasokért Alapítvány, a MÁV Rt Széchenyi-hegyi Gyermekvasút Főnökség és a Mi a manó Természetjáró Szakosztály közösen) a GYERMEKVASÚT NYOMÁBAN elnevezésű, 20 km-es teljesítménytúrát. A túra nem titkolt célja volt, hogy a résztvevők ismerjék meg a Gyermekvasút vonala mentén található kirándulóhelyeket, szép tájakat.

Az indítás 8-10 óráig volt Széchenyi-hegy vasútállomáson. A rajtban némi torlódást okozott, hogy igazából nem számítottunk túl nagy érdeklődésre. Nagy örömünkre azonban az előkészítő munkákat nem végeztük hiába: végül is 254 fő indult, melyek között üdvözölhettünk egy 55 fős szigethalmi és egy 70 fős székesfehérvári gyermekcsoportot is. Figyelembe véve a haladást igencsak megnehezítő latyakos, sáros talajt, a viszonylag rövid távolságot, a csekély propagandát valamint azt, hogy elsőízben rendeztük meg ezt a teljesítménytúrát, az induló létszám minden várakozásunkat felülmúlta - de nagyon örültünk neki!

A túra a Budai parkerdő legszebb részein, a Széchenyi-hegy vá. - Széchenyi emlék - Normafa mh. - Csillebérc vá. - Disznófő - Virágvölgy vá. - Makkosmária - János-hegy vá. - Erzsébet kilátó - Szépjuhászné vá. - Kaán Károly kilátó -Kis-Hárs-hegyi kilátó - Hárs-hegy vá. - Nagy rét - Fazekas-hegy - Hűvösvölgy vá. útvonalon haladt. Az idő nagyon szép, tavaszias volt, de az utak nagy részét 5-25 cm-es - olvadozó - hóréteg fedte. Sok helyen kellett latyakos, sáros szakaszokkal megküzdeni a túrázóknak. A célban azonban mindent kárpótolt a gőzölgő gulyásleves, melyet jóízűen fogyasztottak el a megfáradt vándorok.

Délután négy óra előtt pár perccel egyszerre érkezett kb. száz - túlnyomórészt gyermek - túrázó, akik kellemetlen választásra kényszerültek: vagy az ebédet fogyasztják el, vagy elérik a 16.05-kor induló utolsó vonatot (a nevezési díjban még egy utazás költsége is szerepelt, vissza a Széchenyi-hegyre). Természetesen azonnal megszerveztünk egy később induló különvonatot, így sem az ebédről, sem a vonatozásról nem maradtak le a gyerekek.

Az érdeklődésre való tekintettel rögtön eldöntöttük, hagyományt teremtünk, és minden évben március 15.-én nappali, augusztus 19/20.-án pedig (fordított irányban) éjszakába nyúló módon rendezzük meg a GYERMEKVASÚT NYOMÁBAN teljesítmény-túrát, így teremtve folyamatosan találkozási és túrázási lehetőséget Gyermekvasutat és környékét kedvelő természetbarátok számára.
Vinis Gyula Füstös István

Reméljük, hogy idén még több résztvevőt üdvözölhetünk az 1997 március 15-én megrendezésre kerülő második, nappali "Gyermekvasút nyomában" teljesítménytúrán!
A túra adatait lásd a "Hazai teljesítménytúrák 1997" kiadvány lapján.

Mindenkit szeretettel és tisztelettel vár a Rendezőség!