Fertő tó 1997. július 3 - július 6.

Túlélő túra a Fertő tó körül

Csütörtök reggel 9-kor volt a találkozó a Keleti-pályaudvaron. 11 biciklivel vágtunk neki a Fertő-tó körüli kerékpártúrának. 10.10-kor indultunk Sopronba, ahová fél kettő után érkeztünk. Itt felmálháztuk a bicikliket, majd elindultunk az osztrák határ felé. Sopronban kis keveredés után megtaláltuk a kivezető utat. Első nagyobb megállás Fertőrákoson volt. Az út odáig jobbára lejtős, de Sopronkőhida előtt emelkedni kezdett és jobbra kanyarodott nagy ívben. Fertőrákoson megnéztük a kőfejtőt, majd egy boltban bevásároltunk. Kerékpárúton mentünk a határ felé. A határnál külön volt a magyar és az osztrák útlevél ellenőrzés. Fertőmeggyesnél (Mörbisch) kissé eltévedtünk és nem Ruszt (Rust) felé kanyarodtunk, hanem egy hosszú egyenes úton a strandhoz. Visszafordultunk, majd hamarosan megtaláltuk a Rusztra vezető kerékpárutat, ami szőlők között vezet fel a dombra. Ruszton áttekertünk, majd 2 km-re megtaláltuk a tóparton a kempinget (60 schilling volt a sátorhely). Letáboroztunk a tó partján. Voltak akik még eltekertek Kismartonba (Eisenstadt). Ezen a napon 40 km-t tekertünk.

Péntek reggel 8.30-kor napsütésben indultunk tovább Oka (Oggau) - Fertőfehéregyháza (Donnerkirchen) - Feketeváros (Purbach) - Sásony (Wirnden) - Nezsider (Neusiedl) - Pátfalu (Podersdorf) útvonalon. Okáig országúton kellett tekerni. Fertőfehéregyháza felé kanyargós, réten át vezető, aszfaltozott kerékpárúton haladtunk. Nezsiderig aszfaltozott gazdasági úton mentünk. Nezsiderben megálltunk a strandon. Többen megfürödtek a tóban, melynek talaja kavicsos volt. Kora délután továbbtekertünk Pátfaluba. Az út természetvédelmi területen haladt keresztül, legnagyobb részt aszfaltozatlan murvás úton. Pátfaluban a hatalmas kempingben szálltunk meg. (90 schilling). Mivel a zuhanyzóért fizetni kellett (5 schilling), ezért a tóban fürödtünk egyet, ez volt az esti mosakodás. Este elkezdett fújni a szél, majd az eső is esett. Éjszaka már nem esett csak fújt a szél. Ezen a napon 60 km-t tekertünk.

Szombaton reggelre a szél elállt, viszont elkezdett csöpögni az eső. 9.00-kor indultunk Pátfaluból. Illmicig (Illmitz) országúton haladtunk. Itt megálltunk kávézni (17 schilling). Mosonbánfalva (Apetlon) - Pomogy (Pamhagen) útvonalon mentünk tovább. Pomogyban a vasútállomásnál megálltunk pihenni. Pomogy után léptük át az osztrák-magyar határt. Illmictől kerékpárúton haladtunk. A fertődi Esterházy-kastélynál megálltunk azzal a szándékkal, hogy bemegyünk megnézni, de az eső miatt senkinek nem volt kedve hozzá.

Továbbmentünk hol kerékpárúton, hol országúton Hegykőre a kempingbe. Amikor megérkeztünk még javában esett az eső, ezért az iroda mellett ácsorogtunk és vártuk, hogy elálljon. Egy óra ácsorgás után elállt az eső. Mivel éhesek voltunk elmentünk ebédelni egy közeli étterembe.

Ebéd utánra a nap is kisütött, felállítottuk sátrainkat, a nedves ruhákat próbáltuk megszárítani. Éjszaka erős szél kezdett fújni. Ezen a napon 40 km-t tekertünk.

Vasárnap reggel elkezdett esni az eső viharos szél kíséretében. A sátrak beáztak, hiába vártuk a vihar csendesedését, 10.00-kor muszáj volt elindulni, hogy elérjük Sopronban a vonatot. Úgy vizesen összecsomagoltuk a sátrakat hálózsákokat beöltöztünk esőkabátba és elindultunk. Az eső vízszintesen esett, szembe fújt s szél. A Sopronig tartó 18 km-t kettő és fél óra alatt tettük meg a sok emelkedővel tarkított országúton. A lejtőn sem volt kényelmesebb menni, mert tekerni kellett a szembe fújó szél miatt. Sopron táblánál egy téglagyárnál megálltunk bevárni a csapatot. Ruháink átáztak cipőnkben lucsogott a víz. A pályaudvarra érve a peronon átöltöztünk száraz ruhába (akinek maradt száraz ruhája). A cipő helyett strandpapucsot vettünk fel. A bisztróban megebédeltünk, majd bepakoltuk a bicikliket a vonatba. Az ázott csapat végülis jókedvűen tért haza, ami feltehetőleg az elfogyasztott rumnak is volt köszönhető, melyet a tüdőgyulladás elkerülése miatt ittunk gyógyszerként.