KIRÁNDUL A CSALÁD

Kerékpáros útvonalajánlat:

Tapolca - Nyírád - Darvastó - Sümeg

Táv: 32 km, kevés szintkülönbséggel

Tapolca központjába érve ismerkedjünk meg először a Malom-tóval és szép környezetével. A közelben található a városi múzeum. Ezt követően tekintsük meg a méltán nevezetes Tapolcai- tavasbarlangot. Túránkat a várost Devecser felé elhagyva folytassuk. 5 km után érjük el Zalahaláp falut, ahol láthatjuk, hogy a bányászat milyen súlyos sebet ejtett a Haláp-hegyen. Menjünk tovább Devecser felé, néhány km megtétele után Újdörögdnél katonai gyakorlóteret látunk. Ebben a térségben ne hagyjuk el az országutat. Továbbhaladva a csemetekerttől a piros kereszt jelzésen tekerünk Nyírád felé. A falu központjában balra fordulunk, Sümeg felé vesszük az irányt. Kb. 6 km pedálozás után elágazóhoz érünk. Itt jobbra fordulunk és néhány száz métert megtéve elérjük a természetvédelmi területet, a lefejtett bauxitlencsét. Menjünk le (gyalogosan) a bányaudvarba és ismerkedjünk meg közelebbről e felhagyott bányával, amely országos jelentőségű földtani érték. Ha befejeztük a Darvastói TVT megtekintését, térjünk vissza a Nyírád-Sümeg közötti országútra és menjünk tovább Sümeg felé. Mintegy 6-7 km után érjük el a várost, amelynek fő látványossága a viszonylag ép vár. Elég fáradságos út vezet fel, de a vár látványa belülről és a szép kilátás kárpótol bennünket. Ha visszatértünk a várból Sümegre, ne mulasszuk el megnézni a Kisfaludy-házat, amely ma múzeum, valamint a Plébánia templomot, a Maulbertsch freskókkal. Sümeg vasútállomásán fejezzük be túránkat, ahonnan a tapolcai, illetve a szombathelyi fővonalat érhetjük el.

Bélyegzési lehetőség: Tapolca: múzeum, tavasbarlang; Sümeg: vár, Kisfaludy-ház.