KIRÁNDUL A CSALÁD

Kerékpáros útvonalajánlat:

GYÖMRŐ VÁ. - ÜLLŐ - ÓCSA - BUGYI - TAKSONY VÁ.

43 km, sík területen

Gyömrő a Bp-Újszász-Szolnok vonalon van.

A vonatról leszállva menetirány szerint jobbra menjünk ki az aluljárón. Ahogy kiérünk az aluljáróból, szemben az ABC mellett elkerekezve az első keresztutcáig megyünk. Azon balra, addig tekerünk amíg az út tart. Itt jobbra térve, már "egyenesben" vagyunk. Ami ugyan némi tulzás, mert nemsokára kanyarodik az út, de ez már főútvonal.

A templom után szép tájház tűnik fel az út bal oldalán.

A Gyömrőt elhagyó lejtővel teljesen sík részre érünk. A településtől jó másfél kilométerre, egy kis erdőfolt után jobbról találjuk a Rákóczi emléket. Üllőre érve, már az Alföldön vagyunk. A lámpás kereszteződésben egyenesen megyünk tovább Ócsa felé.

A lovas-tanya ztán erdőbe érünk, majd újra szántó és gyümölcsös következik. Átmegyünk az M5-ös felett (ez túránk legnagyobb emelkedője) és begurulunk Ócsára.

A Bajor söröző utáni kereszteződésnél balra fogunk lefordulni Bugyi felé. Mielőtt azonban letérnénk, menjünk tovább egyenesen vagy száz métert, hogy megtekintsük a régi falurészt Ócsa büszkeségével, a réges-régi templommal. A templom előtt nádfedeles tábla közöl néhány tudnivalót az ócsai tájvédelmi körzetről. Bővebb információért hívjuk fel Papp Ágnest, a felügyeletet ellátó Tárnics Bt képviselőjét a (30) 489 150-es telefonszámon. (Személyesen a táblával szemközti ajándékboltban beszélhetünk vele.) Egyébként a Bugyi felé tartó út maga is a tájvédelmi körzetben halad jó darabon.

Az 50-es út után átmegyünk a Duna-Tisza csatornán és mellékágain. Bugyi községben a református templom mellett szégyenkő, állítólag avar sírkő. Figyeljük jobbra a letérést Taksony felé. Habár az Alföldön vagyunk, érdekes változatos a táj. A Rukkel-tónál szép, árnyas kempinget találunk és fürödni is lehet.

Az 51-es utat keresztezve, a vasúti átjáró túloldalán jobbra térünk és megérkezünk a vasútállomásra. /150a menetrendi mező/

De választhatjuk a Ráckevei HÉV-et is. Ekkor nem kell a vasúti átjárónál eltérni, hanem menjünk tovább egyenesen az 510-es útig, amelyen balra, Baja felé kanyarodunk. A Szigethalom jelzésnél jobbra térünk, s a döcögős hídon átkelünk a Csepel-szigetre, a Kis-Duna-hídtól nyílegyenes úton indulunk el Szigethalom felé. Errefelé sokan bicikliznek, ezért elég széles az útpadka, és az autósok sem lepődnek meg egy kerékpáros látványától.

Szigethalmon, balra találjuk a HÉV állomást. Ez az út Taksony vasúti átjárótól további 8 km kerekezést jelent.

Pecsételési lehetőség: Gyömrő, Ócsa, Bugyi, Taksony valamint az útba eső kempingek.