KIRÁNDUL A CSALÁD

Kerékpáros túraajánlat:

KURUCLESI ÚT - MÁRIA ÚT - SZÉPJUHÁSZNÉ - TÜNDÉRHEGYI ÚT - ZUGLIGET - JÁNOS KÓRHÁZ

Táv: 22 km

Utunk a Budai-hegyek villanegyedei és erdői között vezet, döntően kisforgalmú közutakon, egy rövid szakaszon földúton.

A Duna menti kerékpárútról Hüvösvölgy irányába induljunk. Az Ördög-árok hídjánál lévő forgalmi lámpánál jobbra letérünk a kerékpárútról a Bognár utcába. Az utca végén jobbra, a Széher úton folytatjuk a kerekezést. Ahol véget ér az aszfalt út, onnan, helyenként elég meredek erdei úton (Mária út) folytatódik a túra. Kb. 2 km földúton akár tolhatjuk is a gépet. Az első nagy útelágazásnál balra tartunk, majd a kb.100 méterre lévő útkeszteződésnél (megtartva írányunkat) a Szépjuhászné-nyeregbe érünk. Innen már végig aszfaltos az út. A forgalmas Budakeszi úton átkelve rátérünk a Jánoshegyi útra, amely a hétvégeken a gépkocsi forgalom elől el van zárva. Az erdőben lassan emelkedő út első hajtűkanyarjából indul a Tündérhegyi út. Ezen megyünk tovább. Átajtunk a libegő alatt, és egy felhagyott kőbányában kialakított parkolóban érdemes megállni. Nemcsak azért, mert a padokon megpihenhetünk, hanem azért is, mert az itt lévő geológiai érdekességekkel érdemes megismerkedni. Utunkat enyhe lejtőn, majd kisebb emelkedőn folytatjuk. Az Istenszeme-villa feletti kanyarból (jobbra) szép kilátás tárul a városra. A Kossuth-szobor után átmegyünk a síterepeken. Itt már a Mátyás Király úton vagyunk. Egy hajtűkanyar után balra ráfordulunk a Csillagvölgyi útra. A Béla király útra érve balra tartunk, és a Zugligeti úton leerszkedünk Zugligetbe. A hídnál balra fordulunk, elgurulunk a Libegő alsó végállomása előtt. A régi villamos végállomás után az Iparművészeti Főiskolánál letérünk a Zugligeti útról és egyenesen a Virányos útra hajtunk. Az iskola után felhajtunk egy kisebb emelkedőn. Innen közel szintben vezet út a Kútvölgyi út nagy kanyarjáig. Itt balra fordulunk és leereszkedünk a János Kórház előtti forgalmas csomópontig, ahol elérjük a Duna-partra kivezető kerékpárutat.