KIRÁNDUL A CSALÁD

Kerékpáros túraajánlat:

DÉLI PÁLYAUDVAR - NÉMETVÖLGYI ÚT - BUDAÖRS - REPÜLŐTÉRI ÚT - DUNA-PARTI KERÉKPÁRÚT

Táv: 30km, döntően lakott területen

A Duna menti kerékpárútról a Tabánnál indulunk Hüvösvölgy felé. A Vérmező után nem megyünk be a Hajnóczy utcába, hanem a Krisztina körúton balra fordulunk. Szerencsére nem kell sokat tekerni ezen a forgalmas úton, mert a közeli Magyar Jakubinusok terénél a Kék Golyó utcában, a forgalmas Istenhegyi út kersztezése után a Németvölgyi úton folytatjuk az utat. Egyenletesen emelkedik az út egészen a Farkasréti Temető bejáratáig. Elmegyünk a temető sarkáig, ahol jobbra az Érdi útra térünk, és a temető mellett a Kiss Ferenc térig tekerünk (59-es villamos végállomása). Innen a Törökbálinti útra térünk, ezen kanyargunk a hegyek alatt a városhatárig (ott Farkasréti útra változik az utcanév). Budaörs központjába érve forduljunk balra - a temolomhoz. Innen indul a Stefánia út (nagyjából déli irányba) és belevezet a Károly király útba, amely átmegy az autópálya felett. A vasútállomás előtt balra, a Kinizsi úton, és a főváros határánál elérjük a Repülőtéri utat. Ezen hajtunk a 70-es útig. Balról a Kőérberki útig kisérőnk a repülőtér és annak épületei. Az ABC jobb oldalán vezet az út. Keljünk át a 70-esen, és ott mindjárt jobbra térjünk a földút jelleggű Péterhegyi közre. Egy kis hídon átmegyünk a vasút felett, és a Dobó utcában folytatjuk a tekerést az Olajfa utcában, majd Bazsalikom utcában folytatjuk a túrát, a Hunyadi Mátyás út sarkáig. Itt balra fordulunk. Addig ereszkedünk, amíg a vasút közelébe nem érünk. Ahol jobbra, a Gyoma és a Gyöngyvirág utcán át az Ady Endre útra hajtunk. Újra balra beérünk Budafokra. Az út folytatásán, az Anna utcán haladunk, amely egy szűkülő jobb kanyar után a Kálvária utca nevet viseli. Itt (Törley tér) balra, szemben jól látszik a templom, amely mellett majd elmegyünk, ha átkeltünk a forgalmas főúton, a 47-es villamos vágányain. A Játék utcán jobbra, néhány méterrre elérjük a Duna utcát. Ezen balra, az aluljáró után a Hosszúréti-patak hídjánál érjük el a Duna-parti kerékpárutat.