Nyerges Attila - Nyerges Miklós - A Tornai-Alsó-hegy magyarországi barlangjainak bejárási útmutatója
 N-TV

Miki-kuki-zsomboly

Egyéb névváltozatok: ,"Sárga-irigység"-zsomboly, V/37.
Mélység: -33 m
Hossz: 41 m
Legnagyobb horizontális kiterjedés: 10 m.
Beszerelés: 35 m kötél, 2eN, 2K, 1Kgy.

Térkép:    hosszmetszet

Megközelítés: A Vecsem-bükk csúcsától (553 m tszf.) D-re 250 m-re. A Búbánat-zsombolytól DK-re (100 m) lévő töbör alsó harmadában található, egy az ottani átlagosnál sziklásabb térszínen. A bejárat egy kis teknőből induló vízszintes járatként mutatkozik, melynek talpán egy nagyobb kőtömb fekszik.

Bejárási útmutató: A kötelet a bejárat melletti nagy kőtuskóra köthetjük, majd az első még vízszintes szűkületen bátran be lehet mászni némi önbiztosítás mellett. Itt egy kis fülkébe jutunk, melynek az aljából nyílik a mélybevezető akna. Itt egy kötélgyűrűről (Tk) ereszkedhetünk be a kissé szűkös bejáraton át 10 métert (E10), ahol egy ferde meredek lejtőre érkezve az akna túlsó cseppköves falán találjuk a nittet (eN). Erről 17 métert haladhatunk lefelé (E17) az innen már tágasnak mondható aknában, helyenként szép cseppkövek mellett. Mielőtt elérnénk az ereszkedés végét, egy ablakon már előre betekinthetünk a velünk párhuzamosan induló aknába, amelyet nem innen célszerű megközelíteni. Az akna alján egy depóra érkezünk, ami jórészt sárból áll. Innen egy ablakon bújhatunk át, ahol a bal oldali falon levő nittet (eN) felhasználva (van a jobb oldalon is egy) további 4 métert ereszkedhetünk (E4) egy újabb depóra, azon lemászva egy lépcsős, sáros, ásott járat vezet a jelenlegi végpontra.>Búbánat-zsombolytól DK-re (100 m) lévő töbör alsó harmadában található, egy az ottani átlagosnál sziklásabb térszínen. A bejárat egy kis teknőből induló vízszintes járatként mutatkozik, melynek talpán egy nagyobb kőtömb fekszik.